دویدن سریع باعث سوختن کالری ها و متعاقبا” چربی ها می شود . معمولا” دوندگان دوی سرعت بخاطر شدت و سرعت فعالیتشان کم چربی ترین ورزشکاران هستند. علاوه براین ، آزمایشات و تحقیقات زیادی هم برای اندازه گیری میزان سوختن چربی در هنگام دویدن انجام شده که همگی این موضوع را ثابت می کنند.

علاوه بر سرعت ، مدت زمان دویدن نیز درمقدار سوختن چربیهای اضافی بدن تاثیر زیادی دارد . وقتی مدت زمان دویدن ما بیشتر می شود بدن از چربی ها به عنوان سوخت استفاده می کند بنابراین هرچه مدت زمان بیشتری بدویم چربی بیشتری می سوزانیم . علاوه براین توجه داشته باشید که اگر با یک سرعت ثابت بدویم خیلی بهتر از آن است که دائما” سرعتمان را کم و زیاد کنیم و گاهی بایستیم زیرا در هنگام دویدن با یک سرعت ثابت بدن چربی بیشتری می سوزاند .

اگرچه دانشمندان مطمئن هستند که دویدن با حداکثر سرعت فورا” چربی ها را می سوزاند اما از آنجایی که ما انسانها فقط برای مدت زمان کوتاهی می توانیم با حداکثر سرعت بدویم به ما توصیه می کنند که برای سوزاندن چربی ها با سرعت کندتر بدویم اما سعی کنیم سرعت دویدنمان را ثابت نگه داریم و مدت آن را بیشتر کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم.

پزشکان کانادایی در یک مطالعه جدید تاکید کردند آنچه موجب ایست ناگهانی قلبی در جوانان ورزشکار با ظاهری سالم می شود، ابتلا به بیماری قلبی تشخیص داده نشده است و برخلاف باور عمومی ورزش سنگین در این امر، تاثیری ندارد.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، اغلب اتفاق می افتد که افراد ورزشکار و جوان حتی با وجود بهره مندی از تناسب اندام و وزن مناسب در میدان رقابت ها به طور ناگهانی دچار ایست قلبی شده و می میرند. تاکنون تصور می شد که ورزش های سنگین و تحرک بدنی شدید عامل وقوع چنین اتفاقات غم انگیزی هستند اما دکتر اندرو کران از متخصصان علوم پزشکی دانشگاه بیریتیش کلمبیا در کانادا در آزمایشات اخیر خود عامل اصلی این اتفاق ناگهانی و ناخوشایند را شناسایی کرده است.

دکترکران می گوید: مطالعات ما نشان می دهد که عامل اصلی ایست قلبی ناگهانی در ورزشکاران جوان چیست. هر سال حدود ۲۰۰ فرد جوان و به ظاهر سالم در شهر اونتاریوی کانادا بر اثر ایست قلبی، ناگهان جان خود را از دست می دهند.

دکتر کران توصیه می کند برای پیشگیری از این قبیل اتفاقات ناگهانی اقداماتی چون توجه بیشتر به علائم هشداردهنده مانند ضعف و بی حالی اطلاع رسانی عمومی و آگاه سازی مربیان درباره شیوه های تشخیص خطرات احتمالی و اقدامات پیشگیرانه ضروری، مهم و الزامی هستند.کارشناسان کانادایی معتقدند انجام فعالیت های ورزشی می تواند ذهن فرد را خلاق تر و باهوش تر سازد.

در این مطالعه گروهی از داوطلبان پس از انجام یک دوره چهار ماهه فعالیت های ورزشی مورد بررسی قرار گرفتند و نشان داد توانایی آنان در تصمیم گیری و تامل کردن بهبود یافته است.

محققان این مطالعه با بررسی قابلیت های شناختی و ویژگی های فیزیکی آنان دریافتند فعالیت های ورزشی باعث می شود تا مقدار خون کافی به سلول های مغزی برسد. هر چه فعالیت های بدنی بیشتر باشد قابلیت های شناختی افراد افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی the star، یکی از محققان این مطالعه گفت: کاهش قابلیت های شناختی بخشی از دوره کهولت سن است اما حداقل می توان با افزایش فعالیت های بدنی از سرعت پیشرفت آن کاست.

ورزش و تماس با نور خورشید کلید مقابله با پوکی استخوان است متخصصان علوم پزشکی هند در یک مطالعه جدید هشدار دادند که شب کاری های طولانی مدت به دلیل محرومیت از نور کافی خورشید و همچنین یک رژیم غذایی ناسالم به همراه بی تحرکی از مهم ترین عواملی هستند که خطر ابتلا به پوکی استخوان را حتی در سنین پایین و دوران جوانی افزایش می دهند.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، این متخصصان می گویند در هند از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک نفر دچار شکستگی های ناشی از پوکی استخوان می شود.

به گزارش تایمز آو ایندیا، مصرف کم شیر، دوری از نور آفتاب، رژیم غذایی نامناسب و همچنین حذف کردن ورزش از برنامه زندگی دست به دست هم می دهند و به ضعف و تحلیل رفتن بافت های استخوانی دامن می زنند.

به گفته متخصصان ارتوپد هند، حدود ۲۶ میلیون نفر در این کشور به پوکی استخوان مبتلا هستند که ۷۰ درصد از آنها را زنان تشکیل می دهند به علاوه پیش بینی می شود که این رقم تا سال ۲۰۱۳ میلادی به ۳۶ میلیون نفر برسد.

این متخصصان تاکید دارند که تماس کافی با نور خورشید و ورزش کردن دو فاکتور مهم و موثر برای پیشگیری از پوکی استخوان است.

آمارها همچنین نشان می دهد ۴۰ درصد از مردانی که مداوم سیگار می کشند و الکل و مقادیر زیادی کافئین مصرف می کنند نیز در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند.

متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه ایلینویز با انجام آزمایش جدید روی سلولهای بنیادی بالغ در عضلات دریافتند که این سلولها نسبت به ورزش کردن واکنش مثبت نشان می دهند.

 

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان متوجه شدند ورزش کردن سلول هایی را مورد هدف قرار داده و تحریک می کند که فعالیت آنها برای ترمیم شدن عضلات حائز اهمیت است.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، متخصصان می گویند این یافته می تواند به روشهای درمانی جدید برای بهبود و معالجه عضلات آسیب دیده و نیز پیشگیری از تحلیل رفتن عضلات همزمان با بالا رفتن سن منجر شود.

پروفسور مارنی بوپارت، متخصص و کارشناس سلامت جامعه در دانشگاه ایلینویز در این مطالعه خاطرنشان کرد: این یافته ها بسیار حائز اهمیت است چون ما نوعی سلول بنیادی بالغ را در عضلات شناسایی کرده ایم که می توانند اساسی را برای سلامت عضلات و ماهیچه ها با ورزش کردن و تقویت ترمیم و بازسازی عضلات از طریق حرکت درمانی و توان بخشی پایه گذاری کنند.



تاريخ : دوشنبه سیزدهم آذر 1391 | 2:42 بعد از ظهر | نویسنده : محمدحسین عربی |